پالم جمیرا دبی

 

شهر دبی به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر امارات، از مقاصد پرطرفدار توریستی برای گردشگران ایرانی و خارجی است. این شهر جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌ها بسیار زیادی دارد. به‌دلیل شرایط اقلیمی دبی، سفر به این شهر به‌هیچ‌عنوان در فصل تابستان توصیه نمی‌شود. اما فصل‌های پاییز و زمستان که آب‌وهوای شهر دبی به‌سمت متعادل‌شدن می‌رود، بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر محبوب است. ازاین‌رو پیشنهاد ما به شما این است که بلیط هواپیما دبی را برای ماه‌های آذر تا اسفند رزرو کنید. همان‌طورکه می‌دانید، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد. ازجمله اماکن توریستی شهر دبی می‌توان به برج خلیفه، ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

پالم جمیرا دبی

 

بوستان لاله در تهران

 بوستان لاله که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ بوستان فرح نام داشت .از بوستان‌های بزرگ شهر تهران است.


«باغ جلالیه»، نامی است که پیش‌تر این بوستان قدیمی را به آن می‌شناختند و به‌عنوان منطقه‌ی نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در واقع این منطقه از تهران در اختیار ارتش بوده و زمین آن به «میدان اسب‌دوانی جلالیه»، شهرت داشت و به‌عنوان مکان رژه ارتش، مورد استفاده قرار می‌گرفت. «ژوفه»، از طراحان معروف کشور فرانسه با کمک همکاران ایرانی خود ماموریت یافت تا نقشه‌ی این پارک بزرگ و زیبا را طراحی و اجرا سازد.

این بوستان در سال ۱۳۴۵ به در خواست فرح پهلوی بنیان شد. پیش از آن یک منطقه نظامی بود که برای سوارکاری و رژه مورد ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

بوستان لاله در تهران

 

سرزمین موج های خروشان

 در این مطلب چند مورد از تفریحات مشهد را به شما گردشگران عزیز معرفی می کنیم و پیشنهاد می کنیم جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از تفریحات و مکان های دیدنی مشهد و همچنین دسترسی به اطلاعات دیگر نظیر معرفی رستوران ها و بهترین مراکز خرید مشهد حتما به سایت توریستگاه سر بزنید.


1- سرزمین موج های خروشان



سرزمین موج های خروشان با 60000 متر مربع مساحت، بزرگترین مجموعه آبی سرپوشیده جهان است  و به عنوان نگین مشهد می توان آن را شناخت. ارتفاع سقف های هر دو پارک آبی آقایان و خانم ها 40 متر است و در آنها ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

چند مورد از بهترین تفریحات شهر مشهد +عکس

 

وجه تسمیه نام شهر تاریخی نراق

 نامگذاری نراق:

در مورد نام نراق چند وجه تسمیه وجود دارد.

۱ - گروهی بر این باورند که نام نراق ابتدا نراک به معنای شهر جاویدان بوده و بعدها ک با ورود زبان عربی به ق تبدیل شده‌است.

۲ - برخی دیگر اعتقاد دارند چون نراق اولیه را جمعی از اشعریون در قرن اول هجری بعد از ورود به قم واستقرار در این منطقه تأسیس کردنداز قلب شده کلمه قرآن برای آن نام انتخاب کردند و کلمه نراق قلب شده کلمه قران می‌باشد.

۳ - برخی می‌گویند نراق ابتدا نر عراق به معنای بلندی عراق عجم بوده که بعدها به نر آق یا نراق تقلیل یافته‌است.

۴- عده‌ای هم اعتقاد دارند نام ابتدا نر آق بوده به معنای بلندی که از دور ... - ادامه مطلب را اینجا بخوانید

وجه تسمیه نام شهر تاریخی نراق

 

لوکس ترین خانه قدیمی ایران در کاشان

 ایران یکی از سرزمین‌هایی است که در سراسر آن پدیده جذاب گردشگری به چشم می‌خورد؛ یکی از زیرمجموعه‌های آن، وجود خانه‌های تاریخی در کشور است.

 

اصفهان استانی با قدمت تاریخی بسیار، امروزه گردشگران بسیاری را چه در داخل و چه از خارج به خود جذب می‌کند؛ خانه‌های تاریخی که نمونه‌های آن را در هیچ جای جهان نمی‌توان پیدا کرد.

در شهر‌های استان اصفهان، خانه‌های قدیمی بسیاری وجود دارد که می‌توان به خانه مهین سرای راهب در شهر کاشان اشاره کرد.

مهین سرای راهب یا خانه شاه یلانی، اقامتگاهی باشکوه و بی مانند در منطقه قدیمی کاشان است. قدمت این خانه به اواسط دوره قاجار و پهلوی اول برمی گردد. این عمارت دارای ۲ طبقه است که ۱۲ اتاق در این ۲ طبقه قرار دارد و ۳ اتاق در حیاط خلوت خانه و یک اتاق دیگر نیز بیرون از مجموعه قرار گرفته و علاوه بر این طبقات از ۳ حیاط اندرونی، بیرونی و خدمه تشکیل شده است.

 

از دیگر قسمت‌های این خانه تاریخی می‌توان به ایوان تابستانی، ایوان زمستانی، بادگیر یزدی، دو سرداب، شاه نشین و هشتی ورودی اشاره کرد.

مرمت این خانه زیر نظر استاد سید اکبر حلی به درخواست مهین راهب، صاحب این خانه در سال ۸۹ آغاز شد و در سال ۹۳ به اتمام رسید. همچنین این بنا در سال ۹۴ به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسید.

مهین سرای راهب یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی است که امکان اقامت برای گردشگران داخلی و خارجی در آن مهیا شده است.

هرچه از زیبایی این بنای تاریخی بگوییم کم گفته ایم، اما جالب است که بدانید این عمارت باشکوه لقب لوکس‌ترین اقامتگاه گردشگری را به خود اختصاص داده است.

 

از هرچه بگذریم باید گفت که ویژگی مهم این خانه این است که با تماشای آن به یاد خانه‌های پر از مهر و محبت مادربزرگ‌هایی می‌افتیم که روزگاری معنای زندگی بودند.

برای رفتن  به این خانه‌ نوستالژی باید به کاشان بروید و در خیابان فاضل نراقی به کوچه فرهنگ ۳۱ برسید تا از نزدیک با این مکان تاریخی آشنا شوید.

لوکس ترین خانه قدیمی ایران در کاشان

 

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
<-blogads->